מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    ISO 22000

    תקן ISO 22000 לבטיחות מזון נועד להתוות לארגונים בתעשיית המזון דרכי פעולה לניהול האיכות והבטיחות לכל אורך שרשרת הייצור והאספקה – מהטיפול בחומרי הגלם, דרך הייצור והאחסון, ועד ההפצה ללקוחות. במדינות רבות מהווה התקן דרישה רגולטורית בסיסית לצורך קבלת אישורים ורישיונות ייצור ושיווקומכאן חשיבותו העסקית הרבה. חשיבות נוספת עולה מהעובדה שצרכנים מסביב לעולם מחפשים את סמל התקן על המוצרים שהם רוכשים, שכן הדבר מעניק להם ביטחון שרכשו מוצר מזון בטוח לשימוש.

    תקן בטיחות מזון ISO 22000 מוענק לארגונים וחברות לאחר בדיקה והסמכה מטעם גורם חיצוני, שבוחן את כל נהלי הייצור ואת תרבות ניהול האיכות והבטיחות בכל מה שקשור לפעילות הארגון.

     

    תהליך קבלת תקן ISO 22000 לבטיחות מזון

    כדי לעמוד בתקן יש לערוך תחילה תהליך פנים-ארגוני מובנה, שראשיתו במיפוי כלל ההיבטים בפעילות הארגון (בקרב מנהלים ועובדים) שבהם יש פערים אל מול דרישות התקן. לאחר מכן, מתקיים תהליך מסודר של בניית תוכנית עבודה להטמעת התקן וקביעת נהלי עבודה מסודרים עבור כל המחלקות בארגון. נהלי העבודה מוטמעים על ידי הדרכות מקצועיות לכל מי שמעורב בניהול או בהפעלת שרשרת הייצור והאספקה, ללא יוצא מן הכלל. רק לאחר מכן נעשית בחינה חיצונית של עמידה בתנאי התקן – וההסמכה הסופית ניתנת לארגון. התקן גם מתווה את הדרך לשמירה רציפה על עקרונותיו, תוך חתירה מתמדת לשיפור.

    כדי לקבל את תקן ISO 22000 יש להטמיע בארגון את גישת HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point), שהיא התשתית לעקרונות בקרת בטיחות מזון. גישה זו כוללת את כל חלקי הארגון, והטמעתה נבחנת ביסודיות במישורים הבאים:

    • הנהלת הארגון– האם היא פועלת ליישום מדיניות האיכות, מהם הדיווחים שהיא מקבלת בנושא באופן שוטף, והאם יש צוות ייעודי לנושא.
    • תהליכי ייצור– האם התהליכים בארגון תואמים את ה HACCP- , האם הפורמולציות של המוצרים מתאימים למוגדר בתוכנית, כיצד עומד הארגון בדרישות תברואה וסניטציה בתהליכי הייצור והאחסנה (מבדקים, מעקב אחר תיקון ליקויים, ועוד), האם יש תיעוד לתהליכי ניקיון, האם HACCP משולב בפיתוח מוצרים חדשים.
    • בדיקות וניטור– האם יש תוכנית מפורטת לניטור של נקודות קריטיות בתהליך ובארגון, האם ציוד הניטור מכויל כראוי, האם נעשית עבודה עם מעבדות חיצוניות ואם כן – האם עוברים על התוצאות שלהן ומאשרים אותן.
    • פעולות תיקון– במקרי תקלות – האם המוצרים נבדקים מחדש לאחר החזרת המערכת לפעולה, האם קיים תיעוד מלא לפעולה מתקנת במהלך הייצור, האם קיים איסוף נתונים לגבי מוצרים לקויים שהושמדו, האם קיים נוהל RECALL להחזרת מוצרים על פי דרישות משרד הבריאות, האם יש ניתוח מלא למקרים שכאלה, האם קיים נוהל לטיפול בתלונות לקוח.
    • מבדקי אימות– האם קיים בארגון תכנון לביצוע אימות ה- HACCP, האם האימות כולל מבדקים תצפיות יישום בשטח, בדיקת רשומות ותיעוד המערכת, האם נערך מבדק מתועד וקיימת שיטה להסקת מסקנות וביצוע שיפורים, האם נעשה אימות מחדש בעת שינוי משמעותי בייצור, ציוד, שינוי חומרי גלם ועוד.
    • תיעוד רשומות– האם הוראות העבודה והנהלים כוללים תיעוד מלא (תאריך, חתימה, שם מסמך, מספור /קוד, מהדורה), האם המסמכים מופצים לבעלי התפקיד הרלוונטים, האם קיימת שיטה לשמירה ותיוק של התיעוד, האם הרשומות נסקרות ומאושרות ע"י גורם מוסמך בנוסף לגורם המבצע.
      תעשיית המזון בכל העולם. גופי רגולציה וצרכנים מחפשים את התקן וסומכים על מי שעומד בו. החשיבות העסקית והתועלות הצומחות מהתקן ברורות לאלפי ארגונים ברחבי העולם. הגיע הזמן להתקדם למזון בטוח יותר.

    איך מקבלים תקן iso לבטיחות מזון?

    התקן מוטמע בקרב חברות ועסקים בתחום המזון, כדי להבטיח עמידה קפדנית בדרישות ניהול האיכות. המומחים שלנו יסייעו לך לכל אורך התהליך, במטרה להבטיח את קבלת התקן בצורה יעילה ומהירה ככל שניתן, ובהתאם לדרישות הספציפיות של החברה שלך.

     

    השירות שאנו מעניקים לעסקים בשלבי הכנה תקן  ISO 22000 כולל:

    – תכנון עסק חדש או התאמת מבנה קיים לתקן HACCP  תנאי ייצור נאותים.

    – הטמעת נהלי עבודה ונהלי בטיחות.

    – הטמעת מערך תיעוד והפקת לקחים.

    – ייעוץ ברכישת מערכות, ציוד ושירותים נלווים.

    – תיאום פעילות מול ארגון ההסמכה לתקנים כגון הגשת בקשה לתקן, הכנה לביקורת ועוד.

    עבודה עם המומחים שלנו מבטיחה לך לא רק את התקן המיוחל בסוף התהליך אלא תהליך פשוט וקצר יחסית, תוך חיסכון במשאבים מיותרים. זאת בזכות העובדה שאנו מרכזים את כל הנושאים הרלוונטיים תחת קורת גג אחת.


    למפעלים
    קטנים ובינוניים אנו מציעים שירותי ליווי ייעוץ והסמכה לתקן בשילוב  מהנדס /טכנולוג מזון או ווטרינר לצורך טיפול בנושאי רגולציה , סימון מזון , בניית מפרטי מוצרים ,בקרת על הייצור בריצפת הייצור, תמיכה טכנולוגית, ותמיכה שוטפת במערכת  בבטיחות מזון.

    מידע נוסף בנושא

    תקן ISO 22000

    מטרת התקן היא בעצם להביא לשיפור תהליכי הייצור אצל כל ספק המעוניין בכך. לעיתים אף התקן הופך לדרישה מצד רשתות המזון, מוסדות וארגונים המוכרים או מגישים מזון. על מנת לשמור על עמידה בכל הדרישות לקבן את התקן, המעיד רבות אפיון העסק.

    תקן בטיחות מזון ISO 22000 מוענק לארגונים וחברות לאחר בדיקה והסמכה מטעם גורם חיצוני, שבוחן את כל נהלי הייצור ואת תרבות ניהול האיכות והבטיחות בכל מה שקשור לפעילות הארגון.

    מומלץ לקבל יעוץ מחברה המתמחה בכך שתוכל בקלות לדאוג שהתהליכים מתבצעים. חברת מ.ר שירותי יעוץ איכות ובטיחות מזון מוכרת כמובילה בתחום.

    האם אתם מתלבטים לגבי תו התקן ISO 22000?

    לחלק מהחברות יש התלבטות האם להתחיל בהליכים לקבל את תו התקן ISO 22000. מאחר וידוע כי מדובר בתהליך לא פשוט, המצריך הכנות והתמדה מצד החברה או הגורם המבקש את התקן. לא פעם חברה נכנסת להליך ומתייאשת. התקן קובע סטנדרט בינלאומי אחיד בנוגע לאיכות ובטיחות תהליכי הייצור ומוצרי המזון המגיעים לצרכן. מאחר וישנם מוצרי מזון  המיוצרים במדינות שונות ברחבי העולם, הרי שיש צורך בתקן איכות שבודק את כל תהליך הייצור, העיבוד, האחסון והשינוע שעובר המוצר. בנוסף תקן ניהול בטיחות מזון, מחייב את ההנהלה לוודא כי מדיניות הבטיחות תהיה מובנת וברורה לעובדים וזאת על-ידי חיזוק קבוע.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון  – הדרך הנוחה והקלה לקבלת התקן

    מאחר וקבלת תו התקן היא לא משימה קלה, חשוב לקבל יעוץ וליווי מקצועי מחברה המקצועית. מ.ר שירותי ייעוץ היא אחת החברות המובילות בתחום, ומספקת ייעוץ בתחום המזון לקבלת תו התקן ISO 22000. בחברה מועסקים אנשי מקצוע מהטובים בתחום, ביניהם מומחי בטיחות מזון בכירים, מהנדסי מזון, טכנולוגי מזון ועוד.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן