מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    תקנות רישוי עסקים מזון

    תקנות רישוי עסקים מזון – ליווי מקצועי

    עולם המזון הוא אחד העולמות המורכבים הקיימים בתחום התעשייה. עולם זה דורש תקנות רישוי עסקים מזון מחמירות, אשר מקשות על כל יצרן בתחום ואף על מסעדות. בארץ קיימות תקנות רבות המסייעות לפקח על תעשיית המזון ולעיתים נראה כי מדובר במשימה בלתי אפשרית. הליך רישוי עסקים משתנה בהתאם לסוג העסק ואף מצריך אישורים והתאמות על פי החוק. כשמדובר בעסקי מזון ,התקנות רבות ומתייחסות בעיקר לטיפול במזון וזאת במטרה לשמור על איכות וטריות, עד הגעתו לצרכן. תקנות רישוי עסקים לבתי אוכל הן בעלות הגדרות מדויקות בהתייחס לעסקים המוגדרים כך. חשוב מאוד שחברה מומחית בתחום, תייעץ בכל הנוגע לתקנות רישוי עסקים (תנאים תברואיים לעסקים לייצור מזון). חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון, היא החברה המתאימה לכך.

    יש לנו יועץ מזון מירושלים והסביבה, יועץ מזון מהמרכז.

    יש לנו טכנולוג מזון מירושלים והסביבה, טכנולוג מזון מהמרכז.

    עמידה בתנאי תקנות רישוי עסקים מזון

    הקפדה ועמידה במפרט תקנות רישוי עסקים מזון, היא חובה על מנת לקבל רישיון ליצור וממכר מזון, במידה ולא תעמדו בתקנות הקבועות בחוק, העסק שלכם ייסגר. כאשר מדובר על שמירת טריות המזון ואיכותו, על כל בית אוכל או חברת ייצור, להתחייב בהצגת תרשים זרימה, המתאר את מסלול המזון מהרגע בו הוא מוכנס לבית העסק ועד להגעתו לצרכן, או החל מתהליך ייצורו, ועד לתוצר הסופי. בהכנת תרשים מסוג זה, ישנה הקפדה בהכנת החומרים הרלוונטיים של העסק ותיק הרישוי המתאר אותו. לדוגמא, אחסנת מזון: מזון גלמי יאוחסן במקום שאינו חדר עיבוד, טיפול או ייצור, במקום המוגן בפני מכרסמים, חרקים, ציפורים, בעלי חיים אחרים, או כל זיהום, ובאופן השומר על איכותו. חומר גלם המהווה קרקע נוחה לריבוי חיידקים, יאוחסן במקרר בטמפרטורה נמוכה ע"פ הנדרש בתקן. מקום שלא יעמוד בתקנות הנדרשות, לא יקבל רישיון.

    לא רוצים להסתבך עם התקנות פנו אל מ.ר שירותי ייעוץ

    יש קושי לא קטן לעמוד בתקנות ומפעלים רבים מתקשים לבצע זאת. כדי להבין את התקנות ולדעת מה הדרך הכי טובה לעמוד בהם, עליכם להקדים ולפנות אל חברת מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון, כבר בתחילת המיזם, והיא תסייע לכם לעמוד בתקנות.

    מידע נוסף בנושא

    תקנות רישוי עסקים ומזון – מ.ר ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    תקנות רישוי עסקים ומזון נועדו להסדיר את שרשרת הייצור של מוצרי מזון לכל אורכה. כך, משלב גידול מוצרי מזון מהחי או הצומח, ייצור ועיבוד, אריזה, שינוע ואספקה ללקוחות הקצה. כל שלב חייב להיות מוסדר תחת רגולציה תקנית על מנת להבטיח מוצרי מזון בטוחים לצריכה ושימוש. קיימים תקנים שונים שיש לקיימם וליישמם בפועל. חברת "מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון" עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע רב.

    תקנות רישוי עסקים ומזון – שורה של תקנים

    תקנות רישוי עסקים ומזון מחייבות בראש וראשונה רישיונות עסק הניתנים על ידי הרשויות המקומיות. יצרני מזון חייבים לאמץ מספר תקנים ובין היתר:

    תקן GMP – הינו תקן הנדרש בתהליך ייצור מזון. הוא מגדיר תנאי ייצור נאותים הנדרשים על ידי משרד הבריאות.

    תקן HACCP – קובע דרכי פעולה לניהול איכות בכל היבטי הייצור של מוצרי מזון.

    תקן FSSC – לטובת מערכת בטיחות ולעמידה בדרישות.

    22000 ISO – תקן לבטיחות מזון שנועד להתוות לארגונים בתעשייה הנ"ל דרכי פעולה לניהול האיכות והבטיחות לכל אורך שרשרת הייצור והאספקה.

    כל תקן כזה מטפל בנישה אחרת וכולם יחד מספקים מענה מושלם ומקיף לכל נושא בטיחות צריכת המזון. לא כל מפעל נדרש לכל התקנים ויש צורך להכיר את התחום לעומק כדי לבצע את מה שדורש המחוקק.

    יתרונות

    משרד הבריאות, הרשויות המקומיות והרשות לכיבוי שריפות והצלה הן בין הרשויות הבודקות ומאשרות את כל נושא הרישוי לעסקי מזון. מדובר על תהליכים רגולטוריים שיש לבצעם בעזרת מומחים לנושא. הרווח של היצרנים הינו רב. הם עומדים בדרישות משרד הבריאות, מייצרים מוצרי מזון בטוחים ומורשים לסמנם בסמלי התקנים. כך יכולים הצרכנים לזהותם ולצרוך אותם בביטחון.

    שירות מקצועי

    חברת "מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון" הינה בעלת מוניטין בתחום ומומלץ להיעזר בשירותיה המקצועיים. מנהליה הינם בעלי ידע רב וניסיון עשיר בתחום. מפעל הרוצה לרכוש שם בארץ ובעולם ולשמור אותו לעד ירוויח שימור צרכנים, צירוף נוספים ומכירות רבות כולל בכל העולם. כך שההשקעה בליווי חברה מקצועית משתלמת עד למאוד.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן