מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    ניהול בטיחות המוצרים ואת רווחת הצרכנים – כיצד תעשו זאת?

    לא משנה מה גודל  החברה או המפעל, או המוצר שלהם, לכל יצרני המזון יש אחריות לנהל את בטיחות המוצרים שלהם ואת רווחת הצרכנים שלהם. זו הסיבה ש-ISO 22000 קיים. ההשלכות של מזון לא בטוח יכולות להיות חמורות. תקני ניהול בטיחות המזון של ISO מסייעים לארגונים לזהות ולשלוט בסכנות בטיחות מזון, במקביל לעבודה משותפת עם תקני ניהול ISO אחרים, כגון ISO 9001. ISO 22000 מספק שכבה של ביטחון תהליכי הייצור והעיבוד של המזון בשרשרת האספקה.

    מה ההגדרה של iso 22000

    ISO 22000 היא מערכת ניהול בטיחות מזון שניתן ליישם בכל ארגון בשרשרת המזון. קבלת הסמכה ל-ISO 22000 מאפשרת לחברה להראות ללקוחותיה שיש לה מערכת לניהול בטיחות מזון. זה נותן ללקוחות אמון במוצר. זה נהיה חשוב יותר ויותר מכיוון שהלקוחות דורשים מזון בטוח ומעבדי מזון דורשים שהמרכיבים המתקבלים מהספקים שלהם יהיו בטוחים. לתקן יש דרישות לתהליכים ונהלים של מערכות ניהול בטיחות מזון, והוא דורש מהארגון ליישם תוכניות קדם ו-HACCP.

    בניגוד לחלק מתוכניות ההסמכה האחרות של מערכות ניהול בטיחות מזון ל-ISO 22000 אין דרישות ספציפיות לתוכניות קדם (PRPs), אך יש דרישה שהארגון יזהה ויישם את התוכניות המתאימות. זה הופך את התקן לגמיש יותר, וארגוני מזון מכל סוג יכולים ליישם ולקבל הסמכה ל-ISO 22000.

    מה דורש ISO 22000?

    תקן ISO 22000 מחייב לבנות מערכת ניהול בטיחות מזון. משמעות הדבר היא שתהיה לכם מערכת מתועדת במקום ומיושמת במלואה בכל המתקן שלכם הכוללת:

    • תוכניות יעילות כדי להבטיח סביבה סניטרית נקייה.
    • תוכנית לניתוח סיכונים ובקרה קריטית שפותחה כדי לזהות, למנוע ולחסל מפגעי בטיחות מזון.
    • תהליכים מתועדים של מערכת ניהול בטיחות מזון לניהול בטיחות המזון בכל הארגון – מהיבטי ניהול ותכנון עסקי ועד לתקשורת יומיומית ותפעול המשפיעים על בטיחות המזון.

    תקן ISO 22000 מכיל את הדרישות הספציפיות שיש להתייחס אליהן על ידי מערכת ניהול בטיחות המזון. התקן דורש תהליכי ניהול מערכת בטיחות מזון הכוללים:

    • מדיניות בטיחות מזון כוללת עבור הארגון, שפותחה על ידי ההנהלה הבכירה ויועץ בטיחות מזון מומחה.
    • הגדרת יעדים שיניעו את מאמצי החברות לציית למדיניות זו.
    • תכנון ועיצוב מערכת ניהול ותיעוד המערכת.
    • שמירה על תיעוד של ביצועי המערכת.
    • הגדרת נהלי תקשורת להבטחת תקשורת אפקטיבית עם אנשי קשר חשובים מחוץ לחברה (רגולטורים, לקוחות, ספקים ואחרים) ולתקשורת פנימית אפקטיבית.

    לקבלת אישור עמידה בתקן iso 22000 ויצירת תוכנית מקצועית להתנהלות בטוחה בחברה, צרו קשר עם מ.ר איכות ובטיחות מזון.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן