מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    מהן תקנות הרישוי של עסקים בתחום המזון?

    הליך רישוי עסקים בתחום המזון נקבע על פי תחום העיסוק וסוג העסק, לא כל עסק שעוסק במזון זקוק לאותם אישורים או נהלי בטיחות במזון. תקנות רישוי עסקים מזון נועדו לקבוע טיפול ראוי ובטיחותי במזון במטרה לוודא את איכותו. כלל בעלי העסקים שעוסקים במזון מחויבים ומתחייבים לספק לציבור מזון בטיחותי, איכותי וטרי. הן קובעות מי מוגדר בית אוכל ומה צריך לעשות בשביל לשמור גם על בריאות הציבור וגם על הרישיון. חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון מלווה עסקים בתהליך קבלת הרישיון, תכנון קווי ייצור, הקניית נהלי היגיינה, הפחתת עלויות, הדרכות. אם אתם מחפשים חברת בטיחות מזון עם ניסיון, יידע רב וזמינות חייגו עכשיו אל חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון.

    מי מוגדר בית אוכל על פי התקנות?

    החוק קובע אלו עסקים מוגדרים כבתי אוכל ועל פי איזה תקן כל עסק נדרש לפעול. כדאי ללוות מראש את תהליך הקמת העסק ותכנון קווי הייצור עם חברת בטיחות מזון בכדי לוודא עמידה בתקן הרלוונטי. קבלת רישוי לעסק מותנית בבדיקה מטעם משרד הבריאות ולא ניתן יהיה לקבל רישיון לעסק כל עוד קיימות חריגות מהתקן.  הגדרה של בית אוכל נקבעת על פי חוק בעבור כל מסעדה שמתבצע בה הליך בישול כולל מסעדות שמקבלות מזון מוכן מחברות קייטרינג ומבשלות במקום רק מנעות קלות. מזנונים שמוכרים מזון ובתי קפה שמציעים כריכים, חביתות, מנות פסטה ומשקאות מוגדרים גם כן כבתי אוכל.

    תרשים זרימה לאבטחת מזון

    על כל עסק שמוגדר כבית אוכל להציג תרשים זרימה שמתאר את כל התחנות במסלול שעובר המזון מרגע כניסתו אל בית העסק ועד לרגע בו הוא מסופק לציבור. על התרשים להיות מותאם לתקנות החוק ללא סטיות. תרשים תואם לתקנות יכלול התייחסות לאחסון, הקפאה, קירור מוצרי חלב, קירור ביצים, שטיפה וחיטוי של ירקות, חיתוך ירקות, קירור סלטים מוכנים, עיבוד בשר, עיבוד דגים, בישול, סידור מנות, שטיפת כלים. עמידה בתקן מחייבת את בעל העסק גם בתכנית אספקת מים, סימון מכשירי חימום, מתקן ריכוך מים, תכנון אספקת מים למערכות כיבוי אש.

    רוצים לדעת אלו עוד תקנות רלוונטיות בעבורכם והאם אתם אכן פועלים על פי חוק? צרו קשר עם חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון ותגלו כיצד לפעול על פי חוק, לייצר מזון איכותי ובו זמנית גם להפחית בעלויות הייצור.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן