מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    תקן HACCP

    מה זה תקן HACCP ?

    תקן HACCP מגדיר תנאי ייצור נאותים בתעשיית המזוןבמטרה להפחית סיכונים, להתמקד במניעתם, ולהבטיח לצרכנים מוצרים בטוחים לשימוש.

    לפי חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון), התשע"ו -2015,  יצרני מזון מן החי כגון בשר, עופות ודגים  מחויבים להחזיק "אישור ייצור נאות"– תקן HACCP או תקן GMP,

    תקן HACCP בטיחות מזון

    תקן HACCP קובע דרכי פעולה לניהול איכות בכל היבטי הייצור של מוצרי המזון משלב הטיפול בחומרי הגלם, עבור בייצור, ועד שלבי האחסון והאספקה ללקוח הקצה. לקוחות רבים ברחבי העולם יודעים לזהות את סמל התקן לבטיחות מזון, ומרגישים ביטחון רב יותר כאשר הם רוכשים מוצרי מזון מיצרנים ומשווקים הנושאים את תו האיכות הזה

    תקני בטיחות מזון אלו נקבעו על ידי הארגון הבינלאומי לתקינה (International  Organization for Standardization) והוא נבחן מחדש ומעודכן מעת לעת. התקן נועד להטמיע, לשמר, ולשפר באופן מתמיד את איכות תהליכי הייצור והמוצרים של ארגונים בתעשיית במזון – ללא תלות בגודלם. חברתנו צברה מומחיות וניסיון רב בהטמעת התקן במגוון ארגונים וחברות.

    אילו עסקים היום נדרשים בתקן haccp?

    עסקים העוסקים בייצור ושיווק מוצרים מן החי: דגים, משחטות, מפעלי פירוק עופות ובשר, עיבוד בשר,  נקניקים וקייטרינג מסוגים מסויימים כמו קייטרינג המיועד לתזונת ילדים, משרד הביטחון ועוד. מפעלי לייצור מזון ללא גלוטן, ייצור תוספי תזונה וייצור מזון תינוקות, מפעלים הנדרשים באישור GMP מחויבים בהסמכה לתקן Haccp כחלק בלתי נפרד מתהליך קבלת אישור GMP.

    מה מעניק תקן HACCP?

    • יכולת לתכנן, להטמיע, להפעיל ולשמר מערכת ניהול בטיחות מזון, במטרה לספק מוצרים בטוחים לשימוש וצריכה.
    • עמידה בתקנות ודרישות רגולטוריות שונות, המגדירות את התקן כתנאי סף לקבלת היתרים לשיווק והפצה של מוצרי מזון.
    • יכולת להעריך את דרישות הלקוח, ולהעניק מוצרים ושירותים לשביעות רצונו המלאה.
    • יכולת להעברה יעילה של מידע ללקוחות וספקים בנוגע למוצרים ושירותים.
    • הבטחה כי הארגון עומד במדיניות בטיחות המזון המוצהרת שלו, בפני לקוחותיו ובפני הגורמים שעמם הוא מתקשר עסקית.

     

    איך מקבלים תקן HACCP לבטיחות מזון?

    התקן מוטמע בקרב חברות ועסקים בתחום המזון, כדי להבטיח עמידה קפדנית בדרישות ניהול האיכות. המומחים שלנו יסייעו לך לכל אורך התהליך, במטרה להבטיח את קבלת התקן בצורה יעילה ומהירה ככל שניתן, ובהתאם לדרישות הספציפיות של החברה שלך.

     

    השירות שאנו מעניקים לעסקים בשלבי הכנה לתקן HACCP  כולל:

    – תכנון עסק חדש או התאמת מבנה קיים לתקן HACCP  תנאי ייצור נאותים.

    – הטמעת נהלי עבודה ונהלי בטיחות.

    – הטמעת מערך תיעוד והפקת לקחים.

    – ייעוץ ברכישת מערכות, ציוד ושירותים נלווים.

    – תיאום פעילות מול ארגון ההסמכה לתקנים כגון הגשת בקשה לתקן, הכנה לביקורת ועוד.

    עבודה עם המומחים שלנו מבטיחה לך לא רק את התקן המיוחל בסוף התהליך אלא תהליך פשוט וקצר יחסית, תוך חיסכון במשאבים מיותרים. זאת בזכות העובדה שאנו מרכזים את כל הנושאים הרלוונטיים תחת קורת גג אחת.


    למפעלים
    קטנים ובינוניים אנו מציעים שירותי ליווי ייעוץ והסמכה לתקן בשילוב  מהנדס /טכנולוג מזון או ווטרינר לצורך טיפול בנושאי רגולציה , סימון מזון , בניית מפרטי מוצרים ,בקרת על הייצור בריצפת הייצור, תמיכה טכנולוגית, ותמיכה שוטפת במערכת  בבטיחות מזון.

    יש לנו יועץ מזון מירושלים והסביבה, יועץ מזון מהמרכז.

    יש לנו טכנולוג מזון מירושלים והסביבה, טכנולוג מזון מהמרכז.

    מידע נוסף בנושא

    איך מגדירים נקודות בקרה?

    חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון בוחנת את תהליך הייצור כולו במטרה לקבוע נקודות בקרה ולאתר נקודות תורפה. יש לבצע רישום של תהליכי ייצור וחומרי גלם עם דגש על סיכונים ומניעת התרחשותם. יחד עם אנשי מקצוע נקבע הגדרת גבולות קריטיים לטווח בו המוצר נחשב בטוח לצריכה. בהתאם לתהליך הייצור נקבע אמצעים לניטור בנקודות הבקרה. פעולות לתיקון הליקויים יוגדרו מראש לפעולה מידית בכל מקרה של חריגה מהגבול הקריטי שהוגדר. כעת נשלים את ההליך עם אימות, תיקוף ובקרת תיעוד רשומות.

    נקודות הבקרה נקבעות על ידי חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון בהתאם לסיכונים האפשריים. חשוב לבחור בנקודות שמפחיתות את רמת הסיכון באופן משמעותי. הערכת סיכונים תתבסס על הצלבת הסתברות וניתוח נתונים. חייגו עוד היום אל חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון ותגלו אפשרות לחיסכון בהוצאות, ייצור של מוצר איכותי, קידום המותג והגנה על מוניטין החברה.

    עקרונות מובילים של תקן haccp

    חשוב להדגיש תחילה שתקן haccp נועד לצמצם סיכונים בצריכת מוצרים מן החי. דרישות התקן מצמצמות סיכונים ביולוגיים וכימיים אצלכם במפעל. עבודה על פי תקן haccp מונעת תקלות וכשלים לכל אורך הדרך. הבקרה מתבצעת בכל השלבים ולא רק במוצר הסופי במטרה לאתר בשלב מוקדם כשלים ולחסוך בעלויות. תקן haccp הכרחי בעבור יצרני של מוצרים רגישים כמו בשר טרי או דגים טריים שדורשים אחסון בטמפרטורה מסוימת.

    חוק ההגנה על בריאות הציבור מחייב כל מפעל מזון שעוסק במזון מן החי בעבודה על פי תקן haccp. האחריות לביצוע בדיקות, רישום ומעקב אחר תהליכי בקרת איכות המזון חלה על היצרנים בפיקוח של רופא מטעם תאגיד הווטרינרים. תקן haccp מחייב משחטות, מפעלי דגים, בתי קירור של מוצרים מן החי, מפעלי בשר. כל בעלי העסקים הנ"ל נדרשים על פי חוק בהצגת תכנית בטיחות מזון תקן haccp בהתאם לדרישות של משרד החקלאות. חברת מ.ר שירותי ייעוץ  איכות ובטיחות מזון מלווה את אותם עסקים בהטמעת תהליכים חדשים, ביקורת על איכות המזון, חיזוק נהלים, הדרכות, עמידה ביעדים, הפחתת עלויות ובעיקר, עמידה בתקן.

    מה זה HACCP

    HACCP הינה למעשה גישה שיטתית אשר מטרתה להבטיח שהמזון אותו אנו צורכים יהיה האיכותי והבריא ביותר. עיקר השיטה הינה ניתוח , זיהוי ואפיון תנאי ייצור מזון נאותים ותיעוד שיטתי של כלל הסיכונים אשר עלולים להיגרם בכל אחד משלבי ייצור המזון.

    שיטה זו, אשר נקראת "בטיחות מזון" מגדירה "נקודות סיכון" שמטרתן הינה מניעתן של זיהומים ותקלות למיניהן . שיטה זו מלווה את כל תהליך יצור המזון, החל משלב הגידול החקלאי, ממשיכה בעיבודו של המזון בקו הייצור ומסתיימת רק כאשר המוצר המוגמר המגיע לצרכנים. הגישה דוגלת בכך שכדי להבטיח את איכות המזון בצורה המקסימלית לא מספיק שנבדוק רק את מוצר הקצה, יש לרדת לרזולוציות גבוהות יותר ולנתח את כל הסיכונים לכל אורך תהליך הייצור של המוצר, רק כאשר כל הסיכונים נותחו ונוטרלו התוצר אותו נקבל הינו איכותי מספיק וראוי למאכל.

    בשנים האחרונות תפס תקן HACCP  תאוצה עולמית וכיום יצרני מזון מכל הסוגים והגדלים משתמשים בתקן זה, לא רק יצרני מזון גדולים אלא אף יצרנים בינוניים וספקי שירותים בענף המזון. בין אם מדובר על מסעדה, יקב, מפעל שימורים, מחסן מזון / בית קירור, בית אריזה , קונדיטוריה, או כל עסק אחר בשרשרת המזון, הימצאותו של תו תקן HACCP במפעל המזון  תגדיל באופן משמעותי את הסיכויים שלו לעבוד מול ארגונים

    מדוע כל כך כדאי לקבל תקן HACCP?

    מה המשמעות של קבלת התקן? אם כן יש שתי משמעויות לקבלת התקן. ראשית, אם התקן קיים, המפעל יודע כי הוא מייצר ביעילות הגבוהה ביותר שיש וכך חוסך זמן וכסף יקרים. בנוסף, שברגע שיש את התקן הלקוחות של החברה יודעים כי היא מייצרת את המזון שלה כמו שצריך וזה שווה המון לחברה. לכן איך שלא נסתכל על כך, התקן חוסך כסף, מייעל הליכים, משפר את הייצור ומשפיע על המוצר הסופי בצורה עצומה. לכן אפשר לקבוע בביטחון כי מפעל מזון צריך לקבל את התקן ואסור לוותר עליו לעולם.

    פנו אל מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון ותבטיחו קבלת התקן

    קבלת התקן והטמעתו בפועל ברצפת היצר הוא עסק לא קל. כאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון. החברה מתמחה בייעוץ בתחום המזון ובפרט בתחום קבלת התקן HACCP. לאורך השנים החברה ליוותה עשרות מפעלים. אם אתם רוצים להבטיח את קבלת התקן ואתם לא רוצים להוציא על כך כספים רבים שירדו לטמיון אין ספק כי הכתובת בשבילכם היא מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן