מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    רישיון עסק מזון

    הוצאת רישיון עסק מזון

    הרשות המקומית מנפקת רישיונות עסק לעסקים שונים בתחומה. בהתאם לצו רישוי עסקים, נדרש אישור משרד הבריאות לעסקים להם קשר לבריאות הציבור כדוגמת: בריכות שחיה, מסעדות, מרכולים, גני אירועים, בתי מלון, מקוואות, מתקני טיפול בשפכים, מתקני טיפול במי שתיה ועוד.

    אישור ממשרד הבריאות לשם רישיון עסק ניתן על-פי בקשה של הרשות המקומית שבתחומה נמצא העסק. בסמכות הרשות המקומית להנפיק את הרישיון בהתחשב בנותני אישור נוספים (זאת בהתאם לצו). תחלואה במחלות הנגרמות בגלל מזון שאינו בטוח מהווה בעיה חשובה ביותר. באזורים גדולים בעולם (מדינות עולם שלישי) המזון מהווה סיבה עיקרית לתחלואה ולתמותה.

    העסקים המספקים מזון לאוכלוסיה הינם רבים ומגוונים:

    • מפעלי יצור מזון ובכלל זה קייטרינג – מפוקחים במשרד הבריאות על-ידישירות המזון הארצי.
    • מסעדות, עסקי אירוח לסוגיהם (מלונות, צימרים), מטבחים מוסדיים במפעלים, גני אירועים ואולמות שמחה, ירידי מזון, מכולות, מעדניות, איטליזים, מרכולים גדולים, שווקים – מפוקחים במשרד הבריאות על-ידי המחלקה לבריאות הסביבה.

    פיקוח על ההפעלה השוטפת של העסק נעשה במשותף עם הרשות המקומית שבתחומה מצוי העסק ועל-ידי מפקחי בריאות הסביבה במשרד.

     

    רישיון עסק מזון – רק עם חברה מקצועית

    חברה שאין ברשותה רישיון יצרן, לא תעמוד בהליך רישוי עסקים, ולא תקבל רישיון עסק. רישיון עסק מזון הוא אחד מהמחמירים בתחום רישוי העסקים. חשוב לדעת כי תפקיד משרד הבריאות הוא לדאוג לכך שהמזון שהציבור צורך, יהיה בטוח למאכל ולמנוע תחלואה מגורמי סיכון מיקרוביאליים או מגורמי סיכון כימיים העלולים להיות במזון המגיע לצרכן. תהליך רישוי עסק מזון, מצריך פיקוח מתמיד ושוטף אחר בית העסק, היצרן ופעילותו, והוא כולל בתהליך, גורמים רבים המפקחים על הכנת המזון, הובלתו, אחסונו ועוד. חברה מקצועית, תבצע עבורכם את כל ההליכים מהתחלה ועד הסוף.

     

    קבלת רישיון עסק מזון, עם הטובים ביותר בתחום

    חשוב לדעת כי קיימת אפשרות להיעזר במקצוענים בהוצאת רישיון עסק מזון. כל שעליכם לעשות, זה לפנות אל חברת ייעוץ שתסייע לכם בהוצאת הרישיון עם כמה שפחות כאב ראש לכם, כבעלי עסק. החברה הטובה בישראל לייעוץ הוצאת רישיון עסק מזון, היא  חברת מ.ר שירותי ייעוץ. המביאה איתה סטנדרט חדש בתחום.

    מידע נוסף בנושא

    איך מוציאים רישיון עסק מזון

    רישיון עסק מזון  הוא בעל חשיבות רבה ומאפשר לבעליו לפעול בצורה חוקית. הסכנה לאי קבלת רישיון עסק היא בהתחככות מתמדת עם הרשות המקומית נותנת הרישיון תוך חשש לקבלת קנסות במקרה הקל ולקבלת צו סגירה במקרה החמור. תחילת התהליך הוא בקבלת רישיון עסק והמשכו בקבלת רישיון ספציפי בתחום הנדרש. קיימת בירוקרטיה רבה שיש להתגבר עליה. חברת "מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון" עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע רב.

    רישיון עסק מזון – ניתן לאחר בדיקות מגוונות

    רישיון עסק מזון מותנה בקבלת אישורים מממספר גופים רגולטוריים ביניהם מחלקת שירות המזון ובריאות הסביבה בצרוף מחלקת הנדסה של הרשות המקומית וכיבוי אש של רשות כיבוי והצלה. הרשות המקומית אחראית על מתן רישוי העסק ואילו משרד הבריאות מבצע בדיקות תברואתיות ואחרות. יש צורך להגיש תוכניות אדריכליות מתאימות ובכלל זה הגשת מסמך הקרוי פרשה טכנית. במסמך פרשה טכנית יציינו פרטים על העסק, תהליכי עבודה בו, פעילויות שונות בו כמו אחסון חומרי גלם, סוגי חומרי הגלם אשר נמצאים בשימוש, נהלי עבודה וניקיון, כולל אבטחת איכות, התנהלות העסק מבחינת שמירה על איכות הסביבה ועוד. התנאים חייבים להיות כאלו המבטיחים ייצור מוצרים באיכות אינה מסכנת את שלום הציבור. ניהול כל הייצור יהיה חד כיווני אשר ימנע הצטלבויות במהלכו שיגרום לזיהום המוצרים. הכנת מסמך הפרשה הטכנית ייעשה בשיתוף פעולה בין האדריכל, טכנולוג המזון ובעל העסק.

    דיונים, אישור והקמה

    בשלב הבא, יהיו דיונים על המסמך מול משרד הבריאות. במקרים רבים, יהיו מספר סבבי דיונים ותיקונים לאחריהם עד לאישור המתווה הסופי. לאחר שהתוכניות מאושרות יהיה צורך לבנות או לשפץ את המקום בהתאמה מושלמת אליהם. לאחר הסיום תיערך ביקורת של נציגי משרד הבריאות ולאחריה אישור המקום לתפעול.

    שירות מקצועי

    חברת "מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון" הינה בעלת מוניטין בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי. הוא כולל ייעוץ, ייצוג מול רשויות, הכנות תוכניות, פיקוח על יישום בשטח וליווי ככל הנדרש. מנהליה הינן בעלי ידע רב וניסיון עשיר וישמחו לשרת כל לקוח נזקק.

    מ.ר שירותי ייעוץ איכות ובטיחות מזון

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      קידום ומיתוג קידום ומיתוג
      דילוג לתוכן